Algemene voorwaarden Wij Blijven Fit

Laatst geupdate op 1 januari 2021

Definities

  1. Wij Blijven Fit: Wij Blijven Fit, gevestigd te Drunen onder KvK nr.  54752493.
  2. Klant: degene met wie Wij Blijven Fit een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Wij Blijven Fit en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Wij Blijven Fit.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Prijzen

  1. Alle prijzen die Wij Blijven Fit hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen op die Wij Blijven Fit hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Wij Blijven Fit te allen tijde wijzigen.
  3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Wij Blijven Fit vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren
  4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Wij Blijven Fit, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  5. Indien partijen voor een dienstverlening door Wij Blijven Fit een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdr4ukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  6. Wij Blijven Fit is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  7. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Wij Blijven Fit de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  8. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  9. Wij Blijven Fit heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  10. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Wij Blijven Fit prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  11. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Wij Blijven Fit op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Wij Blijven Fit gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Wij Blijven Fit.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitenrechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Wij Blijven Fit zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  5. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Wij Blijven Fit, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Wij Blijven Fit te betalen.

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Wij Blijven Fit enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.

Uitvoering van de overeenkomst

  1. Wij Blijven Fit voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en vakkundigheid uit.
  2. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschoot door de klant.
  3. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Wij Blijven Fit tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  4. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Wij Blijven Fit tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Wij Blijven Fit.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Wij Blijven Fit de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Wij Blijven Fit redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komend e daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Duur van de overeenkomst betreffende een dienst

  1. De overeenkomst tussen Wij Blijven Fit en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor een periode die beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  2. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant Wij Blijven Fit schriftelijk in gebreke stellen.

Vrijwaring

De klant vrijwaart Wij Blijven Fit tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Wij Blijven Fit geleverde producten en/of diensten.

Klachten

  1. De klant dient een door Wij Blijven Fit geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Wij Blijven Fit daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Wij Blijven Fit in staat is hierop adequaat te reageren.
  4. De klant dient aan te tonden dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  5. Indien de klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Wij Blijven Fit gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Wij Blijven Fit.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Wij Blijven Fit ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Wij Blijven Fit een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Wij Blijven Fit verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid Wij Blijven Fit

  1. Wij Blijven Fit is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien Wij Blijven Fit aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Wij Blijven Fit is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien Wij Blijven Fit aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Wij Blijven Fit vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Wij Blijven Fit toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  2. Is de nakoming van verplichtingen door Wij Blijven Fit niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Wij Blijven Fit in verzuim is.
  3. Wij Blijven Fit heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien Wij Blijven Fit kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Wij Blijven Fit in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Wij Blijven Fit kan worden toegerekend in een van de wil van Wij Blijven Fit onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Wij Blijven Fit kan worden verlangd.
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteit- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Wij Blijven Fit 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichten opgeschort totdat Wij Blijven Fit er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. Wij Blijven Fit is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Wij Blijven Fit is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Wij Blijven Fit zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Wij Blijven Fit.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts in de buurt komt van wat Wij Blijven Fit bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Wij Blijven Fit is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingen anders voorschrijft.